VLTAVAAA a jiné řeky

4.7.2003 Praha -> Lenora

Po počátečních neshodách v organizaci odjezdu jsme se sešli na hlaváku a obsadili mašinku na Volary. Pán s červenou čepicí nám mává na pozdrav a jedééééém. Heny, Letyn a tak vytahují víno, kolu a jejich směs, Zdeny (čiže jááá [tzn. kronikář - pozn. přepisovatele]) vyndává kytaru, Luďa bere útokem rizoto s nějakýma mořskýma potvorama a Karel si hledí svého háčka (tzn. Janičky - pozn. přepisovatele). Hrajeme na kytaru a popíjíme... popíjíme...stále popíjíme a pořád nejsme v Lenoře :-( Pak konečně vystupujeme. Heny (samozvaný velitel) nám mizí v dáli a my se pomalu plížíme za ním. V kempu jsou přátelští domorodci a dávají nám na výběr, buď 5000 Kč pokutu za jízdu národním parkem po 19:00. Nebo 200 Kč za přenocování v Kempu. Jelikož tu stejně nemáme lodě, tak se rozhodujeme přenocovat. Stavíme stany a přijíždí milý chlápek s loděmi. Okamžitě všichni zkoušíme vodu a všem to kráásně jde. Následuje útok na místní hospůdku s Platanem a rumem. Karel s Janou se pořád snaží číst mi to pod rukou, ale já se nedám! Pijeme a zpíváme a večer příjemně plyne. Janička se rozhodla, že nám všem nakreslí sluníčka na různé části těla :-O Ani nechci vidět Karla ráno... Notně unaveni se nakonec vydáváme do stanů. Kupříkladu Letyn je tak unaven, že si ráno nepamatuje cestu z hospůdky.

5.7.2003 Lenora -> Nová Pec

Tak dneska jsme se do toho opřeli a zvládli to až do Nové Pece. Ale popořádku. Ráno jsme se postupně mezi 7:00 a 8:00 vyhrabali ze stanů, ale k naší neradosti každou chvíli poprchávalo. Heny došel ke studni pro vodu a jal se vařit čaj. Nepředvídanou a dosud námi nepochopenou (a že jsme vysokoškolsky skoro vzdělaní - pozn. přepisovatele) reakcí vody, hrnce a vařiče se voda zbarvila do hnědo-červena (bez přidání pytlíků čaje). Takže jsme byli bez čaje :-( Tak jsme sbalili stany, nacpali batohy do auta a vyrazili v pláštěnkách vstříc dobrodružství. Střídavě drhneme, střídavě plujeme. Míjíme loňské zatáčky koupelí (pietně někteří z nás drželi minutu ticha...). ale stále se držíme. Střídavě prší a svítí sluníčko, ale Heny si pochvaluje jak nám počasí přeje (začínáme pochybovat o jeho soudnosti...). Dorážíme na Soumarák (Soumarský Most pro neznalé. Ale pochybuju že to někdo takový bude číst - pozn. přepisovatele) - v polovičním čase než loni. Bereme útokem bufet s klobásami, čokoládou a koblihami. Bohužel nemají pivo ani svařák :-O Tak se po pár minutách vydáváme dál. Hned za zatáčkou je hospoda kde pivo točí (a mají i ten svařák - pozn. přepisovatele). Ale už nezastavujeme a jedeme dál. (Poznámka pro příští výpravu: Nezastavujte v první hospodě, někde to pivo prostě mají...) Podle Henyho počasí ideální, my ostatní jsme lehce skeptičtí, ale pádlujeme urputně dál. Brzy se ukázalo, že někteří z nás se odmítají podřídit velitelovu rozkazu dojet až do Nové Pece a chtěli by plavbu ukončit už u mostu v Pěkné. Ten príma chlápek co nám vozí lodě se totiž nabídl, že když už nebudeme moct a bude ošklivo (pro Henyho to znamená sníh a ledové kry ve Vltavě, popřípadě sucho že se nám práší od pádel...) tak nás ten zbytek do Nové Pece doveze. Míjíme viadukt v Dobré kde probíhá první hlasování o délce plavby. (Poznámka: Loni spal Karel sám, letos předal své hlasovací právo Janičce :-() Hlasování nedopadlo jednoznačně a proto bylo rozhodnutí odsunuto až do Pěkné. Pádlujeme, pádlujeme...začínají nás bolet prdele :-( Probíhá první soulodění, chvíli se flákají háčci, chvíli zase zadáci. Málem bych zapomněl - tuto etapu s námi absolvoval také René, Já a Rudolf a jeho Zlatá švestka. Poznámka: Příště přizvat Rudolfa na každou etapu...zahřeje :-). A jsme v Pěkné. Vytahujeme jídlo a svačíme/obědváme. Někteří jedinci odmítají opět nasednout do lodí, takže do Pece dojíždíme ve dvou skupinách po dvou lodích s rozestupem půl hodiny. Ale jsme tu! 33 km za námi! Ufff. Ještě teď v hospůdce se s námi houpe zem a ruce svírají imaginární pádla. Poté co jsme rozbili tábor okolo ohniště jsme se jali vařit si večeře. Ke slovu přišlo i frisbee a míč. Zapálili jsme oheň, zahráli na kytaru, opekli buřtíky a vydali se do místní osvěžovny. Alkoholický deník na druhé straně se úspěšně plní, Heny se dostává do mírného vedení (protože děsně chlastá...). Je tu kulečník a nic nám nechybí. Zítra se musíme dostat na autobus, ale to doufám nebude problém. Objevili jsme záhadu výpravy - Karel má v rozkroku kalhot poutka neznámého účelu. Ani Janička nezná jejich smysl :-O Ale my na to určitě přijdeme (k účelu bližšího prozkoumání pořídil Zdeny fotku - pozn. přepisovatele). Číšníci jsou sice hezcí hoši (Jak si na tohle Zdeny přišel? - pozn. přepisovatele), ale oznámili nám (teda našim lepším polovičkám), že zavřeli kuchyň a tudíž svařáčka nedělají :-( (Poznámka: Restaurant Oáza není ideální hospoda -> příště půjdeme jinam). Heny s Letynem se zažrali do kulečníku takže tady můžeme obtěžovat Áju :-)))) Ale až si tohle Heny přečte tak mi asi ublíží :-((( Suma sumárum : odjezd 9:00 z Lenory, 10:15 - 11:00 pauza na Soumaráku, 16:30 - 17:00 dojezd do Pece...

6.7.2003 Nová Pec -> Rožmberk

Je ráno. Ošklivé ráno - nemohu rozlepit oči. Navíc se o mě šíří pomluva, že jsem v noci chrápal :-O (To není pomluva ale tvrdá realita - pozn. přepisovatele). Každopádně Heny staví vodu na čaj a k velké radosti se daří vytvořit lahodný nápoj zlatavé barvy. Heny a Letyn však s barvou nejsou spokojeni a vydávají se na Budvara (alkoholici jedni). Posnídáme čerstvé pečivo a ohřáté párky. Balíme stany (Henymu to trvá nejdéle a snaží se nám namluvit, že je to způsobeno špatnou koordinací :-) Vyrážíme na autobus. U vrátnice se s námi loučí Kopáčkovic dvojice. Pá pá Tinky-winky, pá pá Po :-) Nicméně splnily svůj úkol - napojili nás Rudolfem takže je propouštíme. Autobus nás za pár korun převáží do vyššího Brodu. Sice říká že u kempu nezastaví a vyloží nás až na náměstí, ale těsně před kempem zavelí: vodáci pozor! A než řekne krleš, tak všichni vyskakujeme. V autobuse jsme se zlehka seznámili s raftaři, kteří jedou tutéž trasu. Ve Vyššáku se scházíme s Michalem a Soňou. Letyn nakupuje s Ájou vínečko a kolu a mixuje lahodný nápoj. Vyrážíme. Krátce po startu probíhá velké soulodění a vytváříme 4-loď. Popíjíme, chlastáme, cáká na nás voda a je to príííma. Čeká nás zastávka u Veverek. Heny se vrátil do dětských let, svléká se do plavek a v pořadí Michal, Zdeny, Letyn, Karel nás hází do vody (Poznamenal bych že jediný já jsem ho vzal do té vody sebou a po těžké bitvě - pozn. přepisovatele). Příležitostně obrací lodě s blondýnkami a neúspěšně se snaží vykoupat Soňu. Dáváme si prvního letošího Egenbergra a vyrážíme s naší 4-lodí dále. Zapomněl jsem zmínit, že jsme překonali dva jezy, ale ani jeden jsme nejeli, páč ten první má drsnej skok a na Herbertově už nebyla ta dřevěná lávka kde jsme se loni bratříčkovali s Němcema (letos jich tam tolik nebylo...). V jednu chvíli se stalo, že Karel s Janičkou jeli svou čtvrtinu 4-lodě pozadu, ale vůbec to nevadilo :-) Rozpoutala se velká cákací bitva, takže jsme všichni mokří. Přijíždíme do Rožmberku a rozšiřujeme naši 4-loď o 2 rafty a jednu loď. Mají tam peprmintovou zelenou tekutinu a protože my alkohol už nemáme, tak nepohrdneme :) S naším plavidlem připomínajícím pontonový most projíždíme za zpěvu písní Rožmberkem. Přichází jez a první úspěšné zvládnutí retarda. Hned za ním ostře vlevo kotvíme v loděnici a pojídáme langoše a pívečko pijem a vesele... Potom jsme naložili naše těžké batohy na záda a šli strááášně daleko pěšky do kempu po silnici. Zabrali jsme si místečko pro stany, povečeřeli a sprchááá :-))) Poté jsme vyrazili na zámek. Bohužel zvítězila mocná přitažlivost G v podhradí hned vedle řeky a pár kousků jsme tam zlomili. Po návratu do kempu někteří z nás šli spinkat nebo bůh ví co v těch stanech dělali... :-O Zbytek se přidal k ohni vedle našich stanů a zpívali jsme. Nejdéle tam vydržel Letyn a lámal nějakou brunetu do stanu. Místní tamtamy hlásili, že spal sám, takže nebyl moc úspěšný :-O (Tohle je ale zapomněnka :-O - pozn. přepisovatele).

7.7.2003 Rožmberk -> Český Krumlov

Ráno, jen co jsme usušili stany, jsme se zase hnali do Rožmberku pro lodě. Nechali jsme si natočit 3 až 4-pivo a vyjeli. Hned jsme se sesoulodili a jedééém. Michal koupil ferneta, takže se někteří zase ožerou jako Karel :-) První zastávka je čůrací, páč pivo chce své. Další pit-stop je u Tee-pee. Ale prej je to skautský tábor takže zase jedem dále. O 1500 m dále je zastávka, ale jen se vymočíme už zase jedeme dál. První udělání se Zdenyho a Letyna se koná při nástupu (Bohužel to viděla jen Janička. Ale Letyn se snažil v podnapilém stavu efektně nastoupit do loďky, ale nějak se mu to vymklo – pozn. přepisovatele). Zdeny hrdinně zachraňuje láhev s pivem (Nad hladinu koukala jen ruka s pivem - pozn. přepisovatele). Vyléváme vodu a po 100 m zastavujeme u Fíka. Výborné klobásky přebijí i toho pochybného Budvara (U okénka je razítko takže brzo všichni máme cejch od Fíka na různých částech těla. Za většinu z nich. No možná za všechny může Janička. - pozn. přepisovatele). Naše megaloď se vydává dále. Protože Letyn dělá kraviny (cáká na Áju), Heny trošku pomáhá a Zdeny a Letyn se koupou po druhé. Následuje zastávka na Pískárně. Protože však máme oproti plánu skluz, není žádné pivo a žádný volejbal :-( Pádlujeme dál a za chvíli nám hluk zvěstuje Papírny Větřní, kde všichni sjíždíme úzký dlouhý retardér. Pak zase jedem v poklidu a následuje takovej divnej jez u Barevné skály. Heny, Ája, Zdeny a Letyn sjíždějí na dvoulodi a nevysvětlitelným způsobem se udělali (Tedy jen 50% dvoulodi a to Zdeny a Letyn. A to i přes výrok velitele že dvouloď je nepotopitelná. - pozn. přepisovatele). Letyn u toho potratil tričko a lehce si odřel záda do krve :-O Jinak ale v pohoděéé. Za Henyho zatáčkou následuje kemp Nové Spolí, kde vyskakujeme na suchou zem a svačíme. Batohy jsou někde na cestě takže čekáme, čekáme a čekáme... Mezitím dorazil Henyho spolubydla z koleje. Asi po hodině přijíždí naše bagage. Stavíme stany a sušíme oblečení. Poté se vydáváme do města do nějaké osvěžovny. Zkoušíme to v podniku, kde někteří byli loni, ale tam nám oznamují, že v 20:00 zavírají :-( (Poznámka: Do hospody za mostem nechodit!) Proto se vracíme před most a dáváme si předražené G a někdo i jídlo. Obsluha je ale pomalá, nesympatická a pouští nám japonské techno (blééé). (Poznámka: Do Krumlovské hospody 99 taky nechodit!!) Jediné plus je, že tu mají zajímavé záchody. Podle Henyho dešifrovacího algoritmu to je : U <=> male, w <=> female. Zajímavé :)) Kupodivu Heny nepije pivo :-O Slovy: Heny nepije pivo:-O (a zakládá matonkovníček - pozn. přepisovatele). Nějak mu to sluníčko dneska neudělalo dobře...Heny nepije pivo. (Čímž se vedení v počtu vypitých piv ujímá Letyn... - pozn. přepisovatele) Po důkladné inspekci záhadných záchodů a rozloučení se s Petrem, který uháněl na autobus do Kaplice, jsme se vydali za občasného zpěvu do kempu (Tady by se slušelo uvést, že já a Janička jsme se odpojili od veselé společnosti a absolvovali prohlídku Krumlovského hradu a zámku. Bohužel zámecká zahrada už byla zavřená, takže jsme ji neviděli. Zato jsme viděli medvědy :-) - pozn. přepisovatele). Po cestě padaly návrhy na noční hrátky (třeba kolik se nás vejde ke Kohoutům do stanu apod.) K kempu jsme otestovali, že Kohoutovic stan by šel složit, ale poněvadž nám Karel zevnitř hrozil slovy : Já vás zabiju!, tak jsme od toho upustili (Myslím že jsme hrozil slovy : Kdo sáhne na tyč od stanu tomu urazím hlavu, ale to vyjde na stejno :-) - pozn. přepisovatele).

8.7.2003 Český Krumlov -> Zlatá koruna

Dnes panuje trochu posmutnělá nálada, jedem poslední etapu. Po návštěvě samoobsluhy se definitivně potvrzuje, že Heny vyměnil zlatavý mok za Mattoniho nápoj. ) Světlou chvilkou se stává slavnostní rozčtvrcení Henyho nožem melounu :-))) Ale to se již na obzoru objevuje žlutohnědé autíčko Inge Tour (skrytá reklama) (jaká skrytá, když jí nikdo neskrývá - pozn. překladatele) a my měníme bagáž za pádla a soudečky a jedééém. První rechle (alespoň myslím, že se tak jmenuje ten dřevěný krytý most s takovým divným jezem pod ním) (a já alespoň doufám že jsme to po Zdenym dobře přečetl - pozn. přepisovatele). Ihned za ním se soulodíme a popíjíme sérii Bavor a Gin a Tonic :-)) (Zdeny chtěl do deníčku jednoslovný název Ginu s Tonicem. Ginto se neujalo a můj ginantoxin taky ne, protože nikdo nečetl Stopařova průvodce - pozn. přepisovatele) A popíjíme a popíjíme. Tady jsem ještě zapomněl na nezáživný jez kde jsme to stáhli z kůže. Následuje sportovní propust zvaná retardér, který je tak primitivní, že se obejdeme bez udělání :-((( Bumbáme a bumbáme až se prokocháme krásami Českého Krumlova k tomu velkému jezu pod zámkem. Přistáváme na kamenné zdi vpravo od šlajsny a koukáme a koukáme. Spousty lodí to sjíždí :-O První se rozhoduje Heny - já to jedu! Za háčka si vybírá Karla a loď je vybrána 460 (Letyna a Zdenyho). Jedou. Kamery běží, fotoaparáty cvakají. Chvíle napětí... a udělali se :-) Heny a Karel vytahují loď, vylévají jí a táhnou zpět nahoru. Další na řadě je háček Letyn. Jedou. Výsledek stejný (Heny se koupe podruhé). Ale co se to děje? :-O Ženy se chápou pádel. Vpředu Janička (která má zákaz od maminky sjíždět vše co teče - třeba vodu), vzadu Ája. Jedou...jedou... a pořád jedou. Cóóó - ony se neudělali :-((( Prostě ženskejm to trvá dýl :-) Ale objektivně vzato - sjeli to => umííííí. Heny a Letyn přesvědčují Zdenyho: Jeď! Jeď nebo uvidíš!!! Zdeny říká nééé. Heny mu stahuje vestu a tričko a hází ho do lodě. Jede to Zdeny vzadu, a Letyn háčkuje. Ale ten alkohol dělá své - jindy velmi zkušený a otřelý zadák Zdeny vyklápí loď i se svým zdatným (vedoucím pivníčku) Letynem. Loď 460 je opět na startu. K výkonu se rozbíhají Karel na kormidle a Michal na špici. Jedou...voni fakt jedou...zvedají vítězně ruce nad hlavu a hurááá -> jsou ve vodě :-) Heny si říká : Přece to nemůže Ája sjet a já ne! Tož další na řadě je kotrč Heny a háčkem Ájou. Ale neee :-)) Vyklápějí se a Heny už zkušeně chytá a vytahuje loď nahoru. Letyn chce jet ještě raz, a proto si sedá dozadu a jede to sám...loď se plní vodou, Letyn se staví do nevertikální polohy ale zvládá to! To se však nelíbí Henymu. Loď je opět nad jezem. Tentokráte s Henym na kormidle a virtuálním háčkem. Heny jede...a sjede :-)) Sjetej Heny to zas tahá nahoru. Nakládáme sudy, stahujeme jez po hraně a jedem dál. Naše nepotopitelná souloď opouští český Krumlov a vydává se na nudnou pouť do Zlaté Koruny. Cestou probíhá několik pauz na WC a jedna párková a pivní pauza v bufáči U Mrazírny. Pak se to nějak trhá. Heny, Ája, Karel a Janička jedou vpřed zatím co zbytek soulodí o kus dál. Na obzoru se noří velký most (Soňa ví jak se jmenuje, ale já ne) a proto druhá část výpravy (Zdeny, Letyn, Michal a Soňa) vyskakuje a sbírá dřevo. Následuje pohodový jez s retardou před Zlatou korunou. Úspěšně projíždíme, omýváme háčky a soulodíme do kempu. (Při čekání na pracovníky nejmenované společnosti která nám propůjčila lodě se můj háček Janička rozhodl, že mě vykoupe. Takže zatím co ostatní vylévají lodě, suší dřevo a připravují lodě k vrácení, můj háček mě topí a já začínám litovat, že jsem ho ani jednou nevyklopil - pozn. přepisovatele) Zabíráme místo kolem ohně, stavíme stany a jdeme se koupat nad jez. Všichni čekáme až se Jana konečně vrhne do vln...čekáme...je tam pokolena...zase zpět na břeh...zase pokolena...nad kolena...pod kolena...a hurááá, už plave k nám. Záhada Zlaté Koruny: Proč ty ryby skáčou proti jezu? :-O Plavou snad proti proudu? Nový rybí adrenalinová sport? Tož z Krumlova jsme vyjeli v 11:00 a v 16:00 jsme ukončili paroplavbu po Vltavě. Suma sumárum 82 km. Po večeři se zaposloucháme do libých tónů saxofonu, kytary a harmoniky a studenti DAMU nás zvou na divadelní představení Sen noci svatojánské v Klášterní zahradě. (Měli jsme ještě asi hodinu čas, jelikož můj háček byl značně unaven uléháme do stanu. Budí nás až Heny, že už jdeme na divadlo - pozn. přepisovatele) Jdeme tam. Lístky se losují o hodnotnou výhru. Pozvat jednoho z herců na snídani. Bohužel nikdo z nás nemá to štěstí :-(( Nicméně si přesto užíváme výýýborný kulturní zážitek. (Jen pro připomenutí: počmáraný Puk, zeď se škvírou, Klinger v šatech, lev :-))) měsíce slunce svit, snad nejsi mrtvý - tvá zdravě zelená barva, meč - improvizuj, improvizuju!) Po návratu do kempu si sedáme k ohni, pečeme buřty a pějeme písně dokola. Postupně se lidé vytrácejí spát, ale kupodivu přicházejí jiní - stanovujem vstupné - donést dřevo na oheň. Společnost se živě baví, oheň hoří. Kolem 4:00 se Zdeny rozhoduje: Já a kytara jdeme dovádět do spacáku do stanu. Pak už jen z doslechu. Letyn tam ještě hoďku vydržel a pak šel taky chrnět...sám CHA CHA :-)) (zde už je zapomněnka Evička vynechána :-) - pozn. přepisovatele).

9.7.2003 Zlatá Koruna -> domov

Ráno se u ohniště povalují ti nejzdatnější - nějací dva ochlastové odněkud z Chebu či co...my vstáváme, balíme, dáváme poslední pivo v kempu a v 11:35 vyrážíme na vlak. Zastávka v obchodě, kde nakupujeme víno a kolu nás lehce zdržuje a proto přiházíme na nádraží 10 minut před odjezdem vlaku. Kupujeme jeden mega šestilístek do Prahy a jedéém. Heny loudí na průvodčí čepici ale neúspěšně. Osobák přijíždí do Budějic ale se Švejkem do hospody nemůžeme, protože zabíráme výhodné coupé směr Praha. Jo - zapomněl jsem - o jednu zastávku dříve vystoupili Michal se Soňou - pá pá Dipsi, pá pá Lálá... Ahóóój zase někdy. Za zpěvu pasáka krav (zpívám si pam pam pa dam pam...) se rozjíždíme v rychlíku nach Prag. Obědváme, Zdeny bere tužku do ruky a píše a píše a píše a páč ho to už sere tak končí. (kdyby si to psal průběžně a ne až po cestě ve vlaku :-) - pozn. přepisovatele) Jde na toaletu, a už píše definitivní tečku za tímto deníkem.

Epilog

(Jak se ukázalo definitivní tečka to nebyla, jelikož cesta ve vlaku stojí za zmínku - pozn. přepisovatele) Zbyla nám tu ještě nějaká houba-bambus a proto jsme pili a pili a seděli až jsme vymysleli soutěž. Zdeny pije 1x second a ostaní pijí 2x second. Je třeba podotknout proč je Zdeny vyjímka. Hraje se všichni proti Zdenymu, jelikož Zdeny má opar a má svoji vlastní flašku. Účelem hry se jevilo opít Zdenyho. Ješte k pravidlům. Ten kdo začne první pít, tomu se počítají vteřiny. Ten druhý musí pít déle, přičemž čas se upravuje v poměru 1:2 v prospěch Zdenyho. Je na to přeci jen sám. Takže pijeme až chlastáme a Zdeny už je úplně jak houba slovy vedoucího Henyho. Vzniká nová soutěž, Zdeny na ex a Karel na sex. V běhu věcí nastal zlom. Přišla řada na mě (Já Karel - velký přepisovatel deníku) a Zdeny už má po dně. Já mám půlku flašky. Vymýšlí se nové pravidlo, že když Zdeny na ex tak já taky. Pravidlo jasně určené k jedinému účelu. Opít mě. Pomóóóc. Takže Zdeny pije a dává na ex, já piju žaludek se plní a už nemůžu, malá pausa...10,9,...2,1 zase piju, Janička mi drží láhev u pusy. Malý zásek a houba v nose :-( Pak dopíjím poslední zbytek...Dal jsem to. Ale jsem jak zákon káže. V epilogu deníku je napsáno že Zdeny vítězí, já bych to nazval remízou, dal jsem to taky...i když ne na ex. Heny si hází plynovou bombu na nohu, děláme necudné fotky, podepisujeme se na Letyna, Karel tu souloží s Janou a blížíme se ku Praze...Tam se naše výprava rozpadá a vyrážíme k domovům...