VLTAVAAA a jiné řeky

2.7.
DEN 1.
Praha -> Lenora (13:10 – 19:00)

Hurá – rok se s rokem sešel a opět jsme se slezli na pražském hlavním nádraží a vyrazili do Lenory. Tentokráte nás bylo moc moc – celých 20 kousků. Příště si asi rezervujeme celý vagón, protože jsme se horko těžko ve vlaku složili. Každý vytáhl něco alkoholického, Zdeny a Letyn kytary a jelo se. Někdo pospával, ostatní zpívali, Heny vyndal vlastnoručně zhotovený mini vozembouch a dělal randál. Taky měl velitelskou píšťalku, se kterou nám docela lezl na nervy :( Hlavně když se trochu opil… Ale jinak pohodááá. Konečně se blíží Lenora. Vousatý průvodčí nás straší historkami o tom, že v noci tady bývá 0°C a vyskakujeme z vlaku (teda až potom co zastavil :) Roztahujeme se přes celou silnici a míříme do kempu. Zkoušíme cestou hrát na kytaru, ale moc to nejde… Po postavení stanů Heny ihned zkouší vodu a koupe se. Asi se chtěl předvést v nových plavkách :) Pak přijíždí Inge chlapík a půjčuje nám lodě, pádla, sudy i vesty. Někdo je hned zkouší na vodě, ale najednou začíná pršet. Všichni zalézáme do stanů a čekáme. Po chvíli bouřka přechází a protože ta domácí hospůdka u kempu je zrušená, tak se vydáváme do Lenory, až za zámeček, kolem kurtů do hospody na pivko. Asi bysme se měli co nejdřív vzájemně seznámit, ale je nás tolik, že se to odsouvá na neurčito a chlastáme nepoznáni :) Začínáme hrát fotbálek, šipky a zábava se rozjíždí. Po jedenácté hodině se po skupinkách trousíme zpátky do kempu. Je zima, mlha a cestou potkáváme kamiony. Péťa na ně mává a oni nám odpovídají troubením. Po příchodu se zachumláváme do spacáků a chrníme. V noci je trošku zima – průvodčí si nevymýšlel – ale my to přežijem…

3.7.
DEN 2.
Lenora -> Nová Pec (9:10 – 10:20 – 11:10 – 17:00)

Dušan, ten největší alkoholik, je už od šesti vzhůru a dělá randál. Takže se kolem sedmé hodiny všichni vysoukáváme ze stanů. Někdo si čistí zuby, někdo začíná den Fernetem. Zdeny stříká zbylá trička, balíme, rveme batohy k Sonákovi do auta až se mu na kapotě dělají boule a v 9:10 vyrážíme. Jde to krásně, počasí nám přeje. Přichází první vážná zatáčka. Voda je klidná ale Vašek s Tínou se krásně cvakli :) Vylévají loď, přijíždí Dušan s Lenkou a jdou ke dnu taky :) Pak v klidu připlouváme na Soumarák a snídáme v bufetu vlevo. (Příště už ale určitě pojedeme o kousek dál na pravý břeh…) Pivo, klobásky, párky… mňam mňam. Vašek zjišťuje, že jim do sudu nateklo, takže suší všechno včetně peněz :) Je asi 11:10 a vyrážíme dál. Čeká nás móóóc kilometrů s pádlem v ruce. Protože je nás hodně, tak se trháme na menší skupiny – celkem dvě. Kronikář Zdeny byl v té druhé, takže co se dělo vpředu mu není známo. Naše skupinka utvořila čtyřsouloď a popíjeli jsme rychlostí 1 lahev / 5 minut :-o Nejdříve padla za oběť láhev jablíček, poté Fernet a nakonec krabicové víno. Zdeny se nechal ukecat, vyndal kytaru a zpívalo se. Kytara se ukázala jako výborná návnada na vodáky oplývající alkoholem. Kde se vzali tu se vzali – najednou je tu devítisouloď. A zase máme co pít :) Zpíváme, pijeme, sluníčko pálí – ideál. Pak nastává čůrací pauza takže se lodě trhají. Letyn trošku přebral, takže si nejprve ulevoval do lesíka, o chvilku později ležel a břehu na zádech a najednou koukáme jak po hlavě padá z vysokého břehu do řeky. Sice tam bylo asi 30 cm vody ale jemu se podařilo zmizet celým tělem pod hladinou :) Dnešní den se proto nazývá „Den opilého Letyna“ Ještě jedna příhoda stojí za zmínku – Letyn chtěl svázat jejich loď s Henyho a jak se tak nakláněl tak obě lodi otočil :) Ale sluníčko svítilo tak to tolik nevadilo. Kolem páté hodiny konečně dorážíme do Nové Pece. Přijíždí maestro Sonák, nakládáme lodě, bereme batohy a jdeme kempovat. Přesně na stejné místo jako loni. Stavíme stany, vaříme večeři, někdo jde do hospůdky. Přemýšlíme o večerním programu. Protože je tohle asi jediný kemp kde nejsou problémy se dřevem tak roztápíme oheň. Letynovi na to stačily pouhé dvě sirky bez použití papíru… Zbytek večera trávíme s kytarou u fajráku s pivem a zpěvem a kolem půlnoci uléháme.

4.7.
DEN 3.
Nová Pec -> Vyšší Brod -> Rožmberk (9:30 - 10:40 - 15:00 - 18:00)

Ráno nás opět probudil Dušan svým silným hlasem o půl sedmé a když jsme rozlepili oči, vydali jsme se hledat snídani. Bohužel nám na recepci řekli, že v hospodě zavírali v šest ráno, takže se neví kdy zase otevřou. Nakonec teda otevřeli ale někteří z nás už to nevydrželi a udělali si snídani vlastní. Najednou bylo devět hodin, my jsme nasoukali věci do báglů a vyrazili na autobusovou zastávku. Přijel autobus s příjemným řidičem, který nám prodal jízdenku á za 45,-Kč, zabrali jsme půlku autobusu a jeli jsme. V Černé v Podšumaví jsme sice vyměnili autobus, ale bylo to v pohodě. Ve Vyšším Brodě jsme vystoupili na náměstí, cestou se stavili v sámošce pro alkohol a přišli do půjčovny lodí Inge. Bohužel Heny nám sdělil nepříjemnou novinu – neměli pro nás vydry a nabízeli nám široké kánoe. Shodli jsme se na tom, že radši počkáme dvě hodiny až nám přivezou ze shora vydry. Někdo si mezitím zašel na oběd, někdo se šel projít do města a ostatní čekali u sudů. Po nekonečně dlouhých třech hodinách přivezli 8 vyder, takže jsme si museli vzít i 2 kánoe. Jelikož se kánoím všichni bránili, páč si nevěřili, že by je zvládli, tak je vyfasovali Heny a Zdeny. Protože mají nejvíce rozumu :) Konečně vyrážíme – asi v 15:00. První jez většina z nás stahuje, ale najdou se i začátečníci, kteří ho nadšeně sjíždějí. Štěstí jim přálo a nikdo se necvakl. Řeka je neuvěřitelně přecpaná, i když jsme vyjeli až tak pozdě. Přichází jez Herbertov. Je tam krásná nová dřevěná lávka a tak to všichni sjíždíme. Zdeny jede první a ověřuje že velká kánoe je opravdu nepotopitelná, jak pořád tvrdí Heny. Krátce nato jsme se všichni sesoulodili a v hlemýždím tempu se sunuli řekou. Konečně se na obzoru objevuje Rožmberk. Opilá Lenka K. dělá scény, že chce zastavit na záchod. My ji však nutíme dát nohy křížem a nezastavujeme. Projíždíme retardérem a za zatáčkou je kemp. Je tady strašně moc lidí, ale nakonec si místečko nacházíme. Protože jsme tak dlouho čekali na lodě Ve Vyšáku, tak nám Inge na oplátku přiváží bágly až do kempu. Je asi 18:00, někdo se koupe v řece, jiní se lačně vrhají do sprchy. Heny přemýšlí o tom, že do Krumlovského kempu se nemůžeme vejít a že bysme mohli příští den přespat na Pískárně. Uvidíme jak dopadne veřejné hlasování. Po večeři se po skupinkách trousíme do hospody. V závodech do kopce Ája poráží Henyho, který to svádí na rozvázané tkaničky. Sice se všichni scházíme v jedné megahospodě, ale protože se nevejdeme k jednomu stolu, sedíme ve dvou skupinkách. Péťa se nemůže rozhodnou co pít a tak zkouší pivo, víno s colou, méďu a nakonec samotnou colu. Obsluha je tu rozdělena na ty co objednávají, ty co nosí, ty co odnášejí a nakonec ty s velkými rameny, co inkasují. V poklidu, před půlnocí uléháme a spíme a spíme. Vlastně ještě před ulehnutím jsme chtěli vzbudit Dušana, abychom mu oplatili ty rána, a udělal jsme mu u stanu vozembouchový koncert. Pak ale vylezl Dave a řekl nám že Dušan ve stanu není. Škoda :(

5.7.
DEN 4.
Rožmberk -> Pískárna (10:30 - 14:30)

Protože Dušan byl včera dlouho do noci v hospodě v kempu, tak nás ráno nevzbudil. Proto jsme vylezli ze stanů až v 8:30. Rychle jsme si sbalili stany, protože v 9:40 měli přijet pro bágly a čekali jsme. Demokraticky jsme si odhlasovali, že do Krumlova se podívat netřeba, takže dneska skončíme na Pískárně. Přijíždí autíčko do kterého cpeme batůžky a odrážíme od břehu. Krátce nato soulodíme a pijeme a pijeme. Jedna, dvě lodě jsou čůrací a odvážejí zájemce ke břehu. Přichází velitelská direktiva – dneska jedou háčci vzadu. Uprostřed Vltavy se postupně měníme a jedéééém. Alkohol postupně dochází :( Přichází první velká cákací bitva. Martin studenou sprchu psychicky neunesl, vrhl se do vody a snažil se otočit Henyho a Zdenyho. Naštěstí jeli na nepotopitelném velitelském parníku, takže jim jenom nabral pár desítek litrů vody :) Pak jsme strašně dlouho jeli až jsme konečně dojeli k Fíkovi. Klobásky, uzené boky, polívky, mňam, mňam, mňam. U Fíka jsme zůstali dlouho, protože se nám tam líbilo :) Pak už se toho na vodě moc neudálo. Pozvolna jsme dojeli do kempu Na Pískárně, kde bylo absolutně prázdno. Zabrali jsme si nejlepší místo a šli se koupat do řeky. Sluníčko svítilo, potvora, takže většina z nás byla spálená do červena. Přesto se našli i ti co po koupeli ulehli na ručník a chytali bronz. Pak jsme se uchýlili pod přístřešek u bufetu, hráli mariáš, prší, sedmu i canastu. Zdeny dopisoval jména na trička, Heny zase seznam pečiva co koupí ráno. Bohužel sprchy byly zavřené takže se ženské asi neosprší :( Na vodu jsme vyjeli v 10:30 a ve 14:30 jsme už kotvili na Pískárně. Chlápek z Inge nám ochotně přivezl batohy až do kempu a ráno si je zase vyzvedne, takže není na co bychom si stěžovali. Snad jen na permanentní nedostatek alkoholu – každou etapu v lodích dojde strašně brzo :( Večer jsme se rozhodli zatopit oheň. Nějaké dřevo jsme posbírali v kempu, zbytek donesl Zdeny s Markétou z lesa za silnicí – bylo ho tam spousta. Oheň se podařilo rozdělat na první sirku. Bohužel Zdeny si udělal puchýře na prstech takže nemohl hrát na kytaru :( Ještě jsem zapomněl na akci „modré nohy“ :) – zbylo nám ještě jedno bílé tričko takže jsme se rozhodli udělat z něj vlajku. Výtvarný návrh padl v postatě jen jeden – někomu nastříkáme nějakou část těla sprejem a obtiskneme ji na tričko. Lehce opilá Markéta lehkomyslně nabídla své nohy. Péťa se chopila spreje a stříkala a stříkala… :) Vlajka se povedla ale Markéta má teď nohy jako šmoula :) Ředidlo jsme nesehnali, vodou to moc nepustilo… Pak jsme se sesedli kolem ohně a hráli na kytary – Soňa a Letyn. Bohužel pod přístřeškem byla hóóódně velká a hlasitá konkurence takže jsme moc dlouho nevydrželi. Letyn ráno vyprávěl, že se venku strhla hádka jestli jsou slova písničky „mý já“ nebo „vím já“ a hodinu se o tom hádali. My jsme zatím v klidu spinkali.

6.7.
DEN 5.
Pískárna -> Zlatá Koruna (9:00 - 17:10)

Ráno trochu pršelo takže jsme v poklidu snídali pod přístřeškem den předem objednané koblihy a rohlíky. Vtom přijela Ingetour, takže velitel zahlásil mínus 10 minut. Někteří odmítali uvěřit takže Inge-chlapík musel čekat skoro 20 minut. I tak jsme to zvládli rychle. Pak jsme se nalodili a zamířili do Krumlova. Přišel první jez s retardérem ve Větřní, který se obešel bez nehod. Pak začalo pršet. Všichni vytáhli pláštěnky a jelo se dál. Přišla Papouščí skála. Heny, Ája, Zdeny a Markéta to drsoňsky sjeli souloď a pak už jen sledovali snažení ostatních. Všichni to zvládli bravurně až na Martina s Ditou. Ti se pěkně cvakli :) No nic – nasedli jsme a jeli dál. Přišel kemp Nové Spolí, stáhli jsme jez pod rechlí a zastavili před mostem u sámošky. A tam se to všechno stalo – protože bylo docela chladno a pod mrakem, tak každý nakoupil jednu nebo dvě lahve tvrdého alkoholu :-o Protože byl čas akorát na oběd tak někteří šli do hospody nad obchodem a pojedli. Za hodinku jsme se ale vydali dál – dokonce s umoudřilo počasí a chvílemi i zasvitlo sluníčko. Hned za mostem nás čekal jez, který většina z nás stáhla ale našli se i odvážlivci, kteří ho sjeli. Většinou jen kotrč, ale Honza nedal Martině šanci vystoupit a sjeli to ve dvou. Pak jsme pozvolna pluli Krumlovem, projeli jeden retardér a pak už jsme tušili jez u Jelení lávky. Heny se Zdenym se rozhodli sjet to souloď se třemi loděmi. Ukecali Letyna a opili Péťu, vyložili Markétu, Áju a bagáž a šli do toho. Péťa s Letynem to uprostřed v pohodě udrželi ale Zdeny si do zádi nabral nějak moc vody, takže šel ke dnu pozvolna jako ponorka :) Pak to sjížděli i ostatní v podstatě všichni bez háčka. Jen Martina si to zase vychutnala :) Pod jezem se všichni soulodíme a nastává alkoholová smršť :( Problémy jsou hned dva: 1) každý koupil jiný alkohol takže je to smrtící mix, 2) všechno se pije najednou. Já říkal že jsme měli ustanovit koordinátora alkoholických nápojů. Později jsme učinili soupis co jsme všechno vypili: 1x Fernet citrus, 2x Broskev, 2x Meruňka, 1x Jelzin jahoda, 1x Jelzin višeň, 1x Jelzin jablko, 1x Amundsen jahoda, 1x Cinzano, 6 litrů houby, 1x vylovené pivo a 1/3 lahve rumu. Takže se skoro všichni okamžitě namazali jako čuňátka. Ještě štěstí že nesvítilo slunko :) Začali jsme zpívat sprosté, dokonce hodně sprosté písničky, které nás naučila Tína. Nutno ale říct, že to pěkně notovalo :) Pak se vedle nás objevily dva rafty, Martina zahlédla březové dřevo (které hoří i mokré) a hupla do raftu. Pak jsme se odpoutali a ona tam zůstala :) Museli jsme zabrat abychom ty rafty dohnali a vyměnili Martinu za lahev alkoholu zpátky :) Pak proběhla velká čůrací pauza a zanedlouho se vynořil bufet Marína. Dáváme si pivko a klobásu, háčci dokonce panáka. Ale musím říct, že u toho sotva stály na nohou :) Po několika dalších záběrech pádlem se objevuje nový bufet Hacienda. Někdo si dává pivo ale ostatní jedou dál pro dřevo. Krátce před mostem pak všichni kotvíme u břehu, Tomáš vyvrací celý strom a nakládáme ho napříč přes 9 lodí. Sice máme být za chvilku v kempu pro batohy ale suneme se kupředu hlemýždím tempem :-o Konečně se objevuje poslední jez ve Zlaté Koruně. Alkoholem posilnění jedinci ztrácejí soudnost a chtějí se všemi devíti loděmi sjet jez přes šlajsnu. Naštěstí zdravý rozum zvítězil, přirazili jsme ke břehu, vyházeli dřevo a po jednom projeli retardérem. V kempu jsme vyměnili lodě za batohy a jali se stavět stany. Teda až na Martina s Ditou protože na ně čekal v kempu odvoz a tak nás opustili. Heny, Zdeny, Letyn a Michal se šli koupat nad jez a na zpáteční cestě vzali naše dřevo do kempu. Pak se stalo že některé alkoholem unavené posádky, jmenovitě Letáčkovi a Ditrichovi s měkkým, ulehli do stanů. Zbytek se vydal prozkoumat hospůdku nebo si vařil večeři. Opět jako loni nás přišly nějaké hééérečky pozvat na divadlo v klášteře. Někdo se tam na devátou hodinu vydal, ostatní zůstali a zapálili mokré dřevo. Kultury-chtiví jedinci se za hodinku vrátili, protože vstup na divadlo stál 70,-Kč :( Tak jsme se všichni sesedli u ohně a kecali protože všichni kytáristi byli mimo provoz – Zdeny měl puchýře (pozn.: příště se Zdeny šetři – ne že se zas odrovnáš během prvních dvou dnů!!!), Letyn a Soňa spali a Honza místo hraní předváděl humornou one-man-show s kytarou :) asi se styděl bo co. Pak (asi po hodině) zahrál cca 4 písničky, zato ale perfektně. Pak se probudila Soňa, zakrátko nato i Letyn a poté co se navečeřeli začali hrát. Ale zbytek osazenstva byl už unaven takže se postupně vytratil spát.

7.7.
DEN 6.
Zlatá Koruna -> Praha (11:30 - 17:00)

Ráno jsme nemuseli vstávat ale stejně jsme se vzbudili poměrně brzo. Všichni už se těšili domů. Poučeni z loňska jsme v 11:30 vyrazili na vlak. Zastávka v sámošce, nákup nezbytné houby a pak móóóc do kopce. Kupujeme patnáctilístek do Prahy, fotíme se a pak už naskakujeme do vlaku. V Českých Budějovicích už rychlík stojí, takže hned zabíráme 3 kupé. V tom kde byl Zdeny, Markéta, Letyn, Péťa, Heny, Ája a Dave bylo 12 litrů houby a tudíž velmi veselo :) Letyn se pochlapil a celou cestu vydatně hrál na kytaru při čemž ho stejně vydatně doprovázel Heny na svůj vozembouch. Průvodčí byla velice nepříjemná ale my se nedali a dělali kravál celou cestu. Pak se zjistilo že dva členové výpravy, tuším že Tomáš a Lenka V., sedí ve špatném vlaku. No co se dá dělat :) V Praze na hl.n. probíhá rituální rozloučení, poslední Hlídač krav v průchodu a pak už míří každý na svou tramvaj… Ahoj za rok…